Що потрібно для реєстрації електронних кабінетів?

1 липня розпочинається реєстрація електронних кабінетів для абітурієнтів, які планують навчатися у вишах на основі повної загальної середньої освіти. Суттєвих нововведень порівняно з минулим роком немає.

Крок 1

Зареєструвати електронний кабінет

Реєстрація електронних кабінетів вступників у 2019 році починається 1 липня. На реєстрацію мають право вступники на основі повної загальної середньої освіти для денної та заочної форм навчання.

Часто виникає запитання, до якого числа можна зареєструвати електронний кабінет. Реєстрація електронних кабінетів закінчується 30.08.2019 (розділ V п. 10 Умов прийому на навчання до закладів вищої освіти).

Текстова та відеоінструкція, як зареєструватися в електронному кабінеті, — тут.

Під час реєстрації вступник має ввести свої особисті дані:

— серія та номер атестата і додатка до нього;

— номер, PIN-код, рік отримання сертифіката ЗНО;

— середній бал атестата. Його треба обчислювати за 12-бальною шкалою з округленням до десятих частин бала. Щоб вступникам було зручно обчислювати середній бал атестата, на сайті буде розміщено калькулятор розрахунку середнього бала.

Крок 2

Активувати е-кабінет протягом доби

Отож, ви внесли всі потрібні дані. Тепер натисніть «Зареєструватися». Система надішле запит до Єдиної державної електронної бази з питань освіти, де перевірять, чи коректні внесені вами дані.

Якщо з відповідністю даних усе гаразд, вступник отримає на адресу електронної пошти (вона є одночасно і вашим логіном входу в електронний кабінет) лист із посиланням.

Переходьте за вказаним посиланням і підтверджуйте активацію е-кабінету. Пам’ятайте, що активацію можна здійснити протягом доби. Тому, відправивши дані, вже за кілька годин можете перевіряти пошту.

Що відбудеться, якщо вступник не активує е-кабінет протягом доби? Запит на створення цього е-кабінету включно зі всіма внесеними даними анулюється. Тоді вступнику доведеться повторно пройти процедуру реєстрації.

Крок 3

Підтвердити середній бал атестата, завантажити фото в правильному форматі

Отож, ви активували е-кабінет. Тепер вам треба буде:

— вказати контактний телефон, за яким приймальна комісія зможе з вами сконтактувати;

— підтвердити середній бал атестата, який вносили під час реєстрації е-кабінету. Виявили помилку? Внесіть нове значення та зазначте підтвердження;

— завантажити кольорову фотокартку. Вимоги до знімка чіткі: формат JPEG (JPG) або PNG. Максимальний розмір файлу — 1 Мб. Розмір фотокартки — 3х4 см. Жодних селфі! Такі випадки теж траплялися;

— за потреби додайте інформацію про сертифікати ЗНО, за якими не здійснювалася реєстрація кабінету;

— завантажте додаток про повну середню освіту у форматі JPEG та розміром не більш ніж 1 Мб. Якщо розмір файлу більший, е-кабінет може «зависати», тому ми чітко написали в інструкції, як привести ваш документ до необхідного формату. Слідкуйте, щоб це була сторона, де зазначені оцінки, адже нам часто надсилають файл, у якому зазначена назва документа. Звісно, такі документи приймальна комісія не приймає до розгляду, вашу заявку відхилять;

— завантажте додаткову інформацію;

— збережіть внесені дані.

Хто підтверджує середній бал вступника?

Середній бал атестата абітурієнта підтверджує приймальна комісія навчального закладу, яка першою реєструватиме заяву вступника. Важливо: після підтвердження середнього бала навчальним закладом його вже не можна буде змінити.

У разі якщо така ситуація трапилася і ваш некоректний середній бал підтвердила приймальна комісія вишу, зверніться з письмовим зверненням до технічного адміністратора системи (на сайті є відповідна опція). Паралельно треба звернутися до вишу, який підтвердив неправильний середній бал.

Крок 4

Вчасно подати заяву

Подати заяву можна з 10 липня.

Дати закінчення прийняття заяв та документів:
— 16 липня о 18:00 закінчується приймання заяв та документів від осіб, які вступають на основі співбесіди, вступних іспитів або творчих конкурсів;
— 22 липня о 18:00 закінчується приймання документів від вступників на денну форму навчання на основі повної загальної середньої освіти, які вступають за результатами ЗНО.

Крок 5

Визначитися з кількістю заяв на різні спеціальності

Правильне визначення пріоритету для заяв — один з найважливіших моментів під час вашої роботи в е-кабінеті.

Для вступу на бюджет цьогоріч можна подати 7 заяв максимум на 4 спеціальності. А ось кількість заяв на контракт не обмежується.

Радимо обирати конкурсні пропозиції та встановлювати пріоритетність заявам з особливою уважністю. Річ у тім, що після подання першої заяви та її реєстрації у виші внесення будь-яких змін неможливе.

Чи можна скасувати заяву? Так, але тільки до моменту її реєстрації приймальною комісією вищого навчального закладу. Якщо випускник зареєстрував заяву, а потім її скасував — така заява втрачає свою пріоритетність.

Крок 6

Зробити якісну перевірку на можливі помилки

Під час тестової реєстрації електронних кабінетів, яка тривала 25–26 червня, директорка «Інфоресурсу» розповіла про найпоширеніші помилки та як їх уникнути. Про це «Освіторія» писала тут.

Крок 7

Отримати рекомендування до зарахування на бюджет

Рекомендування до зарахування на бюджет відбудеться 26 липня до 18:00.

Крок 8

Подати оригінали документів на бюджет

Після того як вступник отримав рекомендування до зарахування на бюджет, треба подати оригінали документів для вступу на бюджет. Це потрібно зробити включно до 31 липня до 18:00.

Якщо у вас виникають будь-які питання — спеціально для вас працює гаряча лінія, де вступників консультують не тільки з питань роботи на сайті ez.osvitavsim.org.ua, а й з поточних питань вступу.

за матеріалами сайту Освіторія